Sunday, September 20, 2009

snurra min jord

Jag står och ser mig omkring på en värld som snurrar fortare för varje sekund.
Har ni någonsin åkt virvelvinden och tittat upp i taket? Allt man ser är olika färger och ljus som flyter samman samtidigt som musiken dånar i örone och utesluter allt annat. Så känns det, just nu känns det precis så. Det finns bara just nu, men musiken och ljusen och jag.. Och kanske du. Jag vet inte, ibland finns du där om jag tittar åt sidan och ibland kan blir jag förhäxad av ljuset.

Allting går så fort nu. Och jag, jag bara står och tittar mig omkring och skrattar åt alla hysteriska människor. Och fastän det har hänt så mycket, jag har varit så arg på idiotiska utbytesstudenter, jag har somnat lycklig hållandens någon i hand och snart.. snart är det Sydafrika *iiik*. Så kan jag bara leva idag och lyssna på Loke och kanske ibland göra lite skolarbete.

No comments: