Wednesday, February 24, 2010

En students vardag

Hej
Låt mig berätta för dig hur min vardag ser ut just nu.

  • 9.00-14.45 Skola
  • 15.00 - 18.30 Jobb
  • 18.30 - 19.30 Bussåkande
  • 19.30 - ?? Skola

Min fria tid spenderas alltså på buss..

Och varför jobbar jag? Tja, därför att jag kan men framför allt därför att jag behöver. Efter att hyran höjdes försvinner ungefär hälften av mitt studiebidrag till hyra. Då är inga andra räkningar betalda och visst, kanske hade jag inte behövt jobbat så mkt. Men hur många finns det som vill att man ska jobba 2 timmar i veckan bara? Desustom, pengar är trevligt. Det märkte jag verkligen när jag inte fick några. Då kändes det mer än bra att faktiskt kunna betala hyran med de pengar jag jobbat in. Däremot sänder jag hatiska tankar till vår finansminister som så ljuvligt säger jag tycker det är bra att studenter jobbar under sin studietid, så att de kommer in på arbetsmarknaden.. Och jag muttrar och undrar om han någonsin har läst på universitetet? Vilket han säkert har. Men då har han aldrig läst ekologisk zoofysiologi eller något annat som tar upp mer än 40 timmar i veckan.

Men jag är inte bitter, då jag sitter i datasalen och funderar på hur jag i allsindar skulle ens kunna ha tid för NÅGOT annat än skola och jobb och är fan så glad att jag är singel. Fast det är klart, hade jag en pojkvän kanske han kunde diska och dammsuga...

No comments: