Tuesday, August 14, 2007

Me = Svampen

Jag ska nu börja att berätta om mina äventyr på Gotland. Vi börjar väldigt pedagogiskt med att visa en bild. Förhoppningsvis är den tillräckligt suddig för att läggas ut här (ja, jag vet... jättedånigt men vill ju inte lägga ut bilder där man ser ansiktet och så)


Nåväl, när det där hände var det måndag. Eller vänta, det var nog tisdag. En riktigt nyfärsk tisdag (det vill säga natten mellan måndag- tisdag) och alla vi var ganska trötta fortfarande efter resan från fastland till Gotland.

Förutom jag på kortet finns där en man som vi kan kalla Mister RL. Vi träffade honom redan på söndagen men då var det bara väldigt kort och inte speciellt fantastiskt. Men när jag och min bror gick hem så sa Lilla Bror till mig att om det var någon här som jag INTE skulle testa att supa under bordet så var det just Mister RL. Okidokie sa jag. Jag hade faktiskt inga planer på att supa någon under bordet.

Så kom måndagen och vi satt med Brors gäng och söp till. Lilla Bror fick i sig en Rom eller två och helt plöstligt hör jag honom säga att hans syster (jag) och Mister RL borde supa ikapp. Att vi skulle tävla.
WTF! Tänkte jag. På riktigt, WTF! Brosan sa ju till MIG att JAG inte skulle utmana Mister RL och nu utmanar han honom åt mig.
Alla tyckte detta var en alldeles utmärkt idé. Jamenvisst. Varför skulle dom inte tycka att den enda i deras gäng som inte nån alkohol biter på, inte borde supa nykomlingen under bordet?

Oki, jag gick med på det och tänkte stilla i mitt sinne att detta aldrig skulle gå.

Men, MEN. Fel hade jag. Jag klarade det faktiskt galant och kortet är från den dans som Mister RL bjöd upp till efter att det konstaterats att jag vunnit våran tävling.

En mycket bra start på en mycket bra vecka. Jag tror att jag redan då ingav en viss skräckinjagad beundran hos Lilla Brors vänner.
Det är faktiskt knappast något att vara stolt över att jag lika gäna kunde gå under nickname "svampen"
Men det var roligt.
Åh, jag hade verkligen så roligt...


Küss å hej!

No comments: