Friday, August 15, 2008

I en augustinatt

Det är natt
Det är augusti
Och i mitt kök sitter tre stycken pojkar från englad och sjunger och spelar.
De lever i musiken. Och jag lever med dem, det är konstigt, fantastiskt, skönt, roligt och medryckande på samma gång.

Hur blev det så här?
Vilka vägar valde jag och vilka valde jag bort eller valdes bort åt mig.

Tänk om jag inte hade varit singel på Gotland. Det hade varit Hej ångest, helt ärligt.
Tänk om jag hade varit gravid nu, det hade också (tyvärr) inte kännts sådär superduper kul.
Om jag inte hade slutat på grythyttan skulle jag ha jobbat inom hotellbranchen nu och aldrig träffat allt underbart Karlstadfolk.


Det är skrämmande och ganska skönt på samma gång att små enkla val i livet kan få sånna konsekvenser (både goda och dåliga).

Och jag är nog ganska tacksam, i slutändan, för att mitt liv inte är bestämt sedan innan. Att jag inte vet vad som ska hända eller riktigt 100% vet vad mina beslut kommer att leda till.

Jag ska berätta mer om gotland någon annan gång *lovar* som en liten godnattsaga kanske =)


I dag (faktiskt) fyller min syter 30 år!. Hipp hurra på dig syss, du är bäst i världen.

No comments: