Monday, October 18, 2010

tankesnurr

Jag har målat in mig i ett hörn.
Det finns flera alternativ att ta sig ur det här.

Alternativ 1: gör ingenting. Ta bort alla slags kontakter som kan bli besvärliga. Problem med detta är att det är tråkigt och att ja.. Det är Trååååkigt. Samt att jag har vant mig till med en viss uppmärksamhet.

Alternativ 2: Välj den rätta vägen! Den där det finns en trygghet och någon som finns där och som jag litar på. Problem: Tråkigt, (igen) samt att den gör mig fullkomligt LIVRÄDD.. Vill jag ha något seriöst i mitt liv överhuvudtaget?

Alternativ 3: Välj vägen som verkar roligast och som inte leder någonstans. Där finns det ingen jag litar på och ingen som står där när vinden blåser. Problemen har vi gått igenom men den verkar ju så rolig. Samt att jag VET hur den här vägen går.


Jag har bara lust att svära. Och svära. och SVÄRA.
Och välja rätt, oavsett vilken väg det är.

Jag behöver någon som går in i min hjärna och reder ut det här. Tack så mycket!

No comments: