Friday, April 25, 2008

fredag kväll and nothing to do

Helt plötsligt kom våren. Helt genuin och ändå så bekant med lukterna, känslorna, värmen och stämmningen.
Jag har spenderat min vår hittills i "mitt" hus, eller rättare i trädgården. Fritiden har alltså inte spenderats (som den borde) med näsan i boken, utan ute i jorden. När jag inte har haft fritid har jag varit i sunne, på högstadiet och försökt att lära mig hur jag ska bli en lärare.

Jag känner mig som en äkta bonnamora, med enda skillnaden att jag fortfarande inte är morgonpigg.

Jag känner för att bli kär.
Kanske är jag det redan, svårt att avgöra. Har dock ett illamående mest hela tiden, fast det kanske beror på stress i stället för fjärilar.
Så, dagarna går förbi och helgen är reda här. Någonstans ska jag försöka att städa huset (mer yta att städa- oh lucky me).

Det som verkligen är bra med huset (föruom att det är stort, eget, ¨på landet.. and so on) är att det inte finns någon tv i det, så all min fritid går åt till något kreativt.
Måla, läsa, lösa korsord, pyssla i rabatten och andra tilltag.


Det enda är att det är lite ensamt, ibland, förutom när folk kommer förbi och hjälper mig att kratta i typ 5 timmar =)

No comments: