Wednesday, April 30, 2008

tankar för uthyrning

Valborg.. Ehh...
Jag förstod nog först idag att det är någon slags högtid idag (jag har självfallet vetat om det, annars med liksom glömt det eller förträngt det). I min värld är det faktiskt bara en vanlig ganska ordinär onsdag med skillnaden att det var sista dagen för arbetsveckan.

Så, vad gör en ylltott på en valborgsmässoafton?
Inte mycket, städar, försöker prata förstånd med 14- åriga killar (gnork), städar lite mer, försöker reda ut känslor ( Det går ju för fan inte!! jag är så TRÖTT på mig själv), värmer mat, ska baka eftersom min käre lelle far fyller hela 55 år i morgon.. and so on.

Okej, jag måste få diskutera detta nu.
Jag vet inte vad jag känner...
Det finns en karl (han är tio år äldre än mig) som bor granne med oss här på gården. Och ja, jag blev intresserad innan jul av honom. Han är inte speciellt snygg eller attraktiv och jag kan inte påstå att det är en sån här "åh honom ska jag lägga omkull ikväll"- upplevelse. Men jag skrattar med honom, nästan alltid... Han är snäll, han jagar, han har höns... Han är bra, på massa sätt och vis.

Men, så fort som han visar att han är intresserad så (bildligt talat) skriker jag och springer. Jag är en sån ungkarl med allvarlig rädlsa för att binda mig.
Ena dagen är jag überintresserad, nästa ska jag bara vara vänner.

Jag är trött på denna velig fram och tillbaka.
Någon som har lust att bestämma??

No comments: