Sunday, July 6, 2008

dumma söndag

Jag har svårt att hitta ro.

Jag vet inte vart jag ska leta (i min själ är alldeles för läskigt... vem vet vad man hittar där).
I jobbet finns ingen ro att få, arbetet tar i och för sig upp 12 timmar av min dag och kanske skulle det vara en bra idé att hitta ett själsligt lugn där. Men hur skall det gå till?? De som någongång har jobbat i en affär vet detta.
Hemma? Ja, kanske skulle jag hitta det hemma, om jag bara fick vara hemma lite mer. Men då så finns det alltid 32000 saker att göra. Och dessutom så ser jag Jans hus hemifrån... Och han har inte hört av sig eller varit hemma på hela helgen. Ibland önskar jag att vi inte bodde grannar, att han eller jag bodde på andra sidan av detta lilla samhälle. But then again, då skulle vi ju antagligen aldrig träffats.

Suck.
Söndag... Min enda lediga dag och så bestämmer sig min själ för att livet inte är fantastiskt.
100 saker att göra och ingen energi.

No comments: