Sunday, July 20, 2008

upp och ner

Jag vill inte jobba i morgon!

Jag vill vara ledig och supa på en vanlig sketen torsdag, eller varför inte bara åka någonstans?
Kanske försöker jag fly från verkligheten som verkar bestå av regn, dumma kunder och en ensamhet som river själen likt stela klor.
Ja, jag vet inte om jag är lycklig eller olycklig.

Jag älskar mina vänner. De vet det, de vet att jag önskar dem allt gott. Men ibland, ibland blir deras tvåsamhet, barn, giftemål och allmänna rosa lycka bara en stor påminnelse om att jag är ensam och att det inte verkar finnas något slags botemedel för detta.
Men, jag tror helt ärligt att det är dags att lägga det där med kärlek på hyllan. Det komplicerar bara allting! Vänner, sex utan känslor funkar hur bra som helst. Då är allting ganska enkelt, kanske även lite ihåligt men i alla fall inte livsfarligt.


Det finns de som har det värre...

No comments: