Thursday, March 26, 2009

jag vet att det är egoistiskt

Snart kommer regnet, men även det tar slut.

Snälla Gud, ödet eller vem jag nu ska prata med.. Jag har precis rest mig igen och jag har ingen som helst lust att falla tillbaka dit jag var. Det var inget trevligt ställe och det tog mer än lovligt mycke energi att ta sig därifrån. Så snälla, låt mig slippa denna påtvingade roll. Jag är trött på den även om jag förstår den.

Men saken är den...
Jag har blivit välsingnad med någonting viktigt, en själ som inte alls förstår mig men som jag har totaltförälskat mig i. Och jag orkar inte att mista den, förstår du. Jag ORKAR inte. och om du (vem du nu än är) kommer att missunna mig detta så vet jag inte hur jag ska ta mig upp igen. Förstår du? 00000715 det var en vändpunkt... Så nej.
Nej. Lyssna på mig, för jag ber dig. Jag befaller inte, jag tjatar inte. Jag ber dig, låt mig få vara lycklig och för att vara lycklig behöver jag min själ. Låt mig behålla den...

No comments: