Sunday, July 12, 2009

om igår

Det känns som om jag borde skriva något om gårdagen.
Ni vet, hur det känns att hitta meningen med livet igen.
Men är det egentligen inte lite tragiskt om meningen med livet ínkluderar sprit, öl och alkohol i allmänhet (eller i det här fallet, i hemmagjord fulöl)?
Men jag kan inte rå för det. Jag älskar festerna, jag älskar människorna och hur alkoholen låter mig slappna av. Jag älskar att skratta, att glömma bort att det finns en morgondag och bara njuta av luften som fyller mina lungor.




Igår kväll träffade jag vänner från förr. Och allt kändes så naturligt! Så som det bara ska vara, jag hade verkligen jätteroligt.
När det gäller vännerfronten, över lag, är jag välsingad. Mina vänner är fantastiska varelser med stora varma hjärtan och mycke humor.
Ja. Jag borde skriva mer om gårdagen, med telda, Ica och Lina och hur vi fånade oss framför kameran (hej facebook, antar jag). Jag borde skriva om hur vi satt och sjöng, stämmor och låtar från förr och hur det bara kändes magiskt att allt funkade. Ja, och den borde jag skriva om D med hans fulöl, om faktoriet där Tobbe fanns och bara var så där skumt rolig som bara han kan vara. Eller om den dåliga musiken de spelade men att vi själkvlart dansade ändå och hur D fick prestationsångest då Ica gått på dansgymnasium. Jag borde verkligen skriva om vårat bad mitt i natten, där vi tjejer självklart var de som var först i och killarna aggerade riktiga badkurkor och hur Teldas lellebror gick hela vägen hem med byxorna nere vid anklarna. Och möjligen borde jag skriva om att jag och Ica tokspöade D & Telda i något spel.
Men orden ger inte rättvisa åt verkligeheten.
Låt oss bara säga att jag behövde igår! För att hitta en liten pusselbit åt vad meningen med livet är, så som jag alltid hittar den när jag umgås med bra vänner.

over and out// K

1 comment:

Marica said...

Ja det var riktigt jättekul igår! Det måste göras om! Även om jag fortfarande har lite huvudvärk och det inte blev så mycket sömn under dagen! Shit, kan inte ens minnas sist jag var pigg på en efterfest! =D