Monday, July 12, 2010

otrohetsepidemin

Otrohet... Likt en epidemi sprider den sig och gör att jag tappar tron på människor.
Enklast hade varit att inte veta om vad folk sysslar med. Men alla måste eller rättare sagt vill lätta sitt hjärta så att de slipper bära bördan ensam.
Men jag kan inte rå för det. Jag bara kan inte tycka att det är okej... För sen när blev det okej att svika förtroende? Eller att springa och leta ett grönare gräs (som alltid är på andra sidan)? Jag bara undrar... när blev hela mänskligheten så girig att alla vill ha kvar kakan och äta den samtidigt? Och om du skulle vara offret, hur skulle du må då?

Det gör att min tro på människor och framför allt förhållanden, bara självdör.
Skärp er.
OM ni måste pola runt med grannen, arbetskamraten, mannen/kvinnan ute på krogen ect. Ha i alla fall lite respekt och gör slut innan med den som sitter och väntar på er hemma.

Och du som då varit otrogen. Det är inte så att jag hatar dig, jag bara föraktar den handling du utför.

No comments: