Monday, January 8, 2007

att ha lov, eller inte lov...

Här sitter jag i min röda New Age klänning, alternativt mammaklänningen som jag så gärna vill kalla den, och funderar över hur det skall gå med min snara framtide- det vill säga den stundande tentan.
Allt pluggande står mig upp i halsen och jag vill faktiskt bara ha sommarlov nu
Men, säger folk, vi har ju precis haft jullov.
Vaddå jullov?
Vaddå LOV?
Jag vet inte om folk (till och med universitetsstudenter) vet vad det innebär att gå på universitetet, men det kan jag tala om.
Det innebär en konstant plågad medvetenhet om att man aldrig någonsin EGENTLIGEN är ledig.
Så det så!

"BORDE" hänger över mitt huvud.
Piss och pest och senapsgas!

Samtidigt är jag glad.
Glad över livet och dess små egenheter.

Och jag har kommit på att jag kan vara den ultimata ungkarlen i kvinnlig form:
Dricker för mycket, svär och rapar, städar aldrig och diskar i akutfall, strular runt och vill vara denna "fria fågel". Något annat kriterie som måste fyllas upp?

Nej. Nu tar ångesten över och jag citerar Robert Gustavsson "fy fan va jag mår dåligt"
Jag får nog plugga lite ändå

Beware of the hottentotten

2 comments:

Anonymous said...

*kramar*
förstår dig där, ni har ju verkligen plugg hela tiden.
men du vet att du inte får plugga ihjäl dig vännen!

massa kramar

Anonymous said...

hej vännen,
jag saknar uppdatering!!!!
vill veta vad som händer med barbasohl!

kramar