Tuesday, January 30, 2007

jag- läraren =)

En smått chockad och lättat jag är det som sitter här.
För jag har insett något
Och en sten bara föll från hjärtat, all denna oro som det ändå varit under två års tid är borta.

Jag ska bli lärare
Jag tycker faktiskt att det ska bli kul att bli lärare
Jag är inte missnöjd med mitt val utan snarare barnsligt nöjd.

Jag tror ändå att läraryrket är något som man bör känna ett kall till.
Detta kall har jag inte varit säker på om det berörde mig.
Men efter denna början på vfu:n (verksamhetsförlagda studier = praktik)
(jag som förr hatat vfu:n) så föll några mycket viktiga pusselbitar på plats.
Och jag förstår att jag ska bli lärare
Jag förstår att detta faktiskt kan vara mitt kall...

Jag känner mig lättat och otroligt glad.
Jag tror jag har hittat rätt.


Vad annars?

Mobilen och därav min förmåga att hålla social kontakt med mina medmänniskor, är fortfarande borta. Självaste mobilen får jag nog aldrig igen.

Tänkte börja i kyrkokör idag. Det gick nästan bra, förutom att dom har bytt övningsdag till torsdag och det funkar inte alls för mig, för då dansar jag afrikanskt.

Samt att gräddost är gott.

1 comment:

Anonymous said...

vad glad jag blir för att du känner attd et är rätt :D

och jag har sportlov, från 16 februari...

frågan är om ni har nån tid över då, eller hur det ser ut...

*kramar*