Sunday, January 7, 2007

marx

Nu har jag precis läst klart biografin om Karl Marx. Jag trodde delvis att det kanske skulle bli jobbigt, men det var det inte. Inte dom sista 300 sidorna i alla fall.
Och nu, nu känns det jättetomt.
På något sätt kom jag att tycka om denna skäggiga och allmänt, ja otrevlige Marx.
Speciellt mot slutet.
Han var en stor tänkare, men en större människa.
Ojojoj. Nu låter det som om jag är kommunist och det spelar ingen roll.
Har många goda vänner som kommunister.
Men jag tror inte jag är det (det vet man liksom aldrig förän man verkligen satt sig in i det)
Men jag tyckte om Marx.
Författaren var duktig...

I dag har jag för den delen varit ute och gått en riktig bautapromenad, 2 timmar, tillsammans med Barbatönt& barbafjant
Och igår spelade jag TP och ett piratspel (mycket roligt!)

Och nu, nu ska jag fortsätta att plugga.
Tjillivippen!

No comments: