Sunday, April 8, 2007

chokladvräkarperioden

Min kropp är mitt tempel
Men min kropp och min vilja lyder uppenbarligen inte under samma lag.

Min vilja är att jag i god tid innan skall få reda på när det är dags att lagra upp choklad och bra filmer samt stänga in sig själv (alternativt stänga ute hela omvärlden) eftersom man precis som varulvar. en gång i månaden förvandlas till ett monster.
Nåväl, som jag redan har förtäljt så gör min kropp lite som den vill och tycker om att överaska.
Tro mig, när jag vaknade upp i morse och insåg att nedre delen av magen gjorde väääldigt ont så blev jag ytterst överaskad eftersom detta senarium inte skulle ha inträffat än på två veckor.

Det skulle kanske inte ha varit så tråkigt om jag inte fått återuppleva lite nostalgiska minnen från en svunnen tonårstid då jag en gång i månaden (vilket lustigt nog inföll precis under chokladvräkarperioden) fick ha allvarliga samtal med den store vite proslinguden (dock tror jag inte att min kropp- mitt tempel egentligen tillber denne gud så jag antar att det blev lite hädelse där också). Något som jag inte har behövt att göra på väldigt länge, flera år faktiskt.

Så jag antar helt enkelt att det är dags att börja träna. Jag tror inte att det är bra å leva på choklad, coca cola och 1200 g ipren en gång i månaden.
Jag vet att det är just den totala avsaknaden av riktigt träning som gör att jag får spendera en hel dag i sängen med en varm vetesäck och ibland även häda och tillbe en annan gud.

Jag avundas dom av kvnnligt kön som kan leva ett helt vanligt liv hela månaden, dom som inte behöver att bunkra upp smärtstillande eller känna sig som en välpumpad badboll.
Det är helt enkelt dags att göra nått åt det, eftersom jag inte tycker om att vara avundsjuk.

I say Fuck it

1 comment:

Anonymous said...

håller med, det är inte rolit att behöva knapra ipren tre dagar imånaden, blää, men hjälper värklien träning mot det? har jag isåfall inte märk av.

ha det bra vännen

*kramar*