Monday, July 9, 2007

No more games

Det har hänt nått.
Jag vet inte när det hände eller hur det gick till. Men helt plöstligt hittade jag en stor bit av mig själv igen. Det är så fascinerande hur man en dag kan vakna upp och inse att "oj... jag är JAG. Inga masker, inga roller..."
För det gjorde jag igår, när jag var på min alldeles egna första riktiga Dejt!
Jajamensan. Nu är det officiellt. Jag har varit på min första dejt någonsin. Och jag var totalt nervrak innan (självklart).
Men det gick bra... Det absolut bästa med hela dejten var att han sa till mig att jag var så naturlig. Att jag inte verkade spela något spel.
Det var då det sa "klick" i hjärnan på mig och en liten polett ramlade ner.
Jag spelade faktiskt ingen rollfigur, eller försökte att vara någonting som skulle vara ett ideal.
För mycket av det jag strävat efter och sett upp hos andra, börjar jag själv ha i min personlighet. Helt naturligt.
Nu lät jag självgod, jag bjuder på det.
Men förstå att när man inser att vissa väldigt viktiga saker som man har sett upp till hos andra, helt plötsligt finns hos mig. Ja, det är helt enkelt en ganska fantastisk insikt.

Sen, nej. Jag är absolut inte fullkomlig. Snarare så långt ifrån det som möjligt.
Men jag är jag!
Bara jag och Det DUGER, det är till och med BRA i min värld.
Det känns helt plötsligt som att jag kan flyga (är det så här man känner sig när man är hög tro?).

Weee..

1 comment:

Marica said...

That's right! You go girl! Kanske tittar in på Pekås idag och ser om du är där! Ha det bäst! Kram//Marica