Saturday, July 14, 2007

Kakätar-regler

Dagen har innehållit många nya uppelevelser för en liten vilsen ylletott som jag.
Exempelvis har jag varit på ett bröllop, uppe på sätern. Helt Underbart fint! Bruden (som var den jag kände) var så otroligt vacker. Hon strålade och hon förtjänar verkligen att vara lycklig.
Jag tycker det nästan är lite extra fint när lite äldre (typ 50) hittar varandra och blir nykära och fjantar runt. Det är vackert med all sorts kärlek, men den här är lite exra sötsliskig =)

Den andra "stora" grejen som lilla jag testat på idag var att äta kakor enligt instruktioner.
Nej, sorligt nog skämtar jag inte.
Det finns uppenbarligen en speciell sorts kaka i USA som alla amerikaner äter. Orico, eller nått liknande heter det i sverige.
På förpackningen så finns det faktiskt instruktioner, hur man ska äta sin kaka!
Jag, som den vana tv:tittaren jag är, kom underfull med att jag har sett ett helt avsnitt av sjunde himlen, där nästan hela programmet handlar om hur människor äter dessa kakor olika.

Efter mina utförda expriment kan jag säga att jag inte tyckte kakan var godast när man åt den efter instruktionerna. Jag tror också att jag nu är en 1/4 amerikan, eftersom alla amerikaner har det nästan som religion hur de äter de förbaskade kakorna.
Men goda är dom. Godast med ett glas mjölk till ( de slår fortfarande inte mammas nybakade bullar... inte mycket som gör)

Annars har det varit en lugn kväll.
Kommer inte ihåg senast jag bara hade en lugn hemmalördagskväll... Länge sedan.
Efter maten så la jag mig för att läsa (läs:sova) och det kanske verkar vara bortkastat att sova bort en lördagskväll. Men, tro mig, det var det inte. För att vakna upp ibland, höra något ljud och tänka "nu mår jag alldeles underbart" är en ganska härlig känsla =)

küss

1 comment:

Erisabeth said...

Är det kanske Orio cookies damen syftar på? Jag fick smaka direktimporterade när en kille i korridoren i Tyskland fick paket från mamsingen i New York. De var väl rätt goda, men tacka vet jag Singoallakex. De är goda! (Har ju inte haft förmånen att smaka din mammas bullar...)

Kramelikram