Wednesday, November 28, 2007

Gnat och tjat

Jag tror det är väldigt mycket psykologiskt.
Att jag kan vara hur pigg som helst innan, men när jag kommer till skolan, sättr mig vid min dator där jag alltid sitter. Så blir jag astrött och känner ett smått illamående.

Stress.
Jag tycker inte om det (jag menar, vem gör det egentiligen?)
Men nu vill jag nog gärna bara lägga ifrån mig uppsatsen. Ta jullov (vilket man inte ens har när man studerar vid universitet) och bryta ihop för att komma igen.

Det finns ljuspunkter i livet också, trots mitt gnäll.
I morgon hämtar jag Trulls och Ylle! Det ska bli alldeles underbart.
I morgon åker jag också hem, till de Värmländska urskogarna.
På söndag är det första advent.
Och jag tror min kropp äntligen visar lite normala tendenser (även fast det innebär smärta)

Så jo. Självklart är mitt liv inte tragiskt och enbart tråkigt.
Men stressen gör att allting blir lite mindre roligt.

No comments: