Saturday, January 12, 2008

tid? Was is das?

Ojojoj.
snart är det opponering för en liten bonnatös. Det vill säga att min C-uppsats är klar för den traditionella sågningen.
Herr H skickade ett sms i torsdags och glatt frågade om jag hade sett opponerings-schemat. I och med denna glada ton behövde jag egentligen inte ens kolla upp vem som skulle granska min uppsasts i sömmarna. Mycket riktigt, Herr H var den "lyckligt utvalde". Oh Happy Day...
Nu skall vi kanske inte gå och bli nervösa inför detta, Herr H är ganska hård i sin bedömning ( och det hjälper verkligen inte mitt självförtroende att jag vet om att han själv är muy matcho duktig på att skriva uppsatser själv) men rättvis.
Vet att Lady C hade honom som opponent på B- uppsatsen och hon överlevde. Nåväl, det märks på onsdag.

Annars har jag insett att det minsan bara är en endast vecka kvar av historian (på universitetet) för min del! Hej och God morgon, vart tog 1½ år vägen? Nu är det alltså bara.. eh, två år kvar.
Sjukt läskigt, sen är det någonstans meningen att jag skall vara en godkänd lärare. bara 2 år kvar. Det är ju ingenting!... Ujujuj. Framtidsnojja!

Hmm. I morgon far jag åter till den "stora staden" (läs: småstaden). Det ska nog bli ganska gött tror jag.
Mitt liv.
Min lägenhet.
Mina rutiner...

Fast jag kommer sakna sällskapet och diskussionera. Jag får helt enkelt införa ett rullande schema då jag våldgästar mina vänner =)

Ta hand om er! Och kom ihåg att björnar flyger inte så länge det finns markgående bytesdjur.

No comments: