Tuesday, January 22, 2008

Vi vill ha mål ,mål, mål, mera mål!

De små hemmafrugenerna har kommit fram.
Jag städar (som alla andra normala människor gör ibland), diskar, ska tvätta, gör kålsoppa (jag som trodde att jag inte tyckte om det) och så vidare.
Saken är den att jag inte har gjort några nyårslöften.
Däremot finns det några diffusa mål med detta år, eller ja... vissa förändringar skall införas.
1) Jag ska sluta slänga så mycke mat. Det är INTE okej.. Därför försöker jag köpa hem mindre och verkligen äta opp det jag har. Ibland blir det ju inte bra (köttfärs, jag menar, Hur misslyckas man med köttfärs- nåväl, jag kan!) men då får man äta ändå!
So far so good.

2) Jag ska försöka att bli morgonpigg. Ja, jag tror man kan vänja sig/lära sig att bli det. Rent ofrivilligt kommer jag få träna på det under sommaren då jag i alla fall 5 dagar i veckan ska vara på jobbet runt sju- halv åtta... Eller tidigare, man vet aldrig. Och just nu? Jo då. Schemat kommer nog att bidra till att det målet kanske införlivas.

3) Jag ska bli mer miljövänlig.... Vilket i sin tur uppenbarligen innebär fattig... Men men. Och jo, än så länge så går det ganska bra. Vi tar det pö om pö.

Annars finns det inte så många mål. leva, försöka må bra, ha roligt och njuta... Låter la helt okej?


Men men. Om mitt mål nr 2 ska någon gång ros i hamn (säger man så), så är det nog bäst att jag nattar kudden nu.


Lev väl och ät en frukt om dagen! Minst!

1 comment:

radio said...

Hej!

Hur går det med målen? Har du lyckats bli morgonpigg ännu?
Jag letar folk folk som kämpar med det här till ett radioprogram (Kropp och Själ) och sitter och goolar lite på det just nu. Om du vill maila gärna mig: cecilia_josefson@hotmail.com.