Thursday, February 21, 2008

Åh "hemma"

Kommer det någonsin kännas konstigt att sitta här nere i biblioteket?
ja, kanske. Men än så länge känns det på ett bisarrt sätt som ett hem.
Jag antar att hemma är där man känner sig bra till mods- jag har många hem.

Tänk att jag har saknat att sitta här nere. Jag insåg det igår, jag har saknat att sitta och förlora mig i tankarna. saknat att hitta på tolv ursäkter till varför internet är roligare än skolarbetet.
Saknat att sitta här, med musiken strömmandes in i hjärnan.
Det enda som inte känns bra är att jag är ensam. Det tycker jag är fånigt, för som de vanemänniskor vi är så vill jag ha det "precis som det ska vara". Med GK och Herr H här nere, på sina utvalda platser!

Och jag kan fortfarande känna det befriande/lite ledsamma känslan när jag hade skrivit klart B- uppsatsen. Att inte C kändes lika... lika mycket tror jag beror på att B- uppsatsen var den första jag skrev. och det var vår, och jag lärde känna Henrik.

Idag i alla fall så är det åter igen Biologi som gäller.
Metabolismens fantastiska värld!
Idag åker jag till Torsby.
Idag är en... ja, jag tror det är en bra dag.

No comments: