Tuesday, February 5, 2008

Pihiiii

Minsan minsan.
Det är tur att man (läs:jag) har så goda vänner. Wunderbara barbafamilj, de kommande barbapäronen (barbaföräldrarna låter så långt) som bjuder en liten jag på mycket goda hembakade semlor så här på fettisdagen!

Tut i luren, paradtåg och konfektregn: Jag är klar med C uppsatsen!
Har inte orkat ta tag i de få ändringar som skulle göras innan jag fick lämna in den, men igår tog jag mig minsan i kragen och satte mig i någon timme för att klippa och klista. Skickade in den och hade fått svar idag att det bara var å lämna in ett pappersex till sekreteraren.
Det är Stort! Rent krasst skulle jag vara behörig att undervisa i historia, tyvärr känner jag mig inte alls redo för det. Skulle nog behöva läsa om hela A-kursen igen =)
Däremot har jag inte ännu fått svar på hemtentan, vilket känns lite surt. Men men, vad är en liten skittenta jämnfört med mitt lilla skötebarn (Uppsasen då, för de som inte förstod det).

Och på Torsdag åker jag till Göteborg för en helg med vänner och släkt (hoppas jag, får inte tag i släkten). Det ska bli ganska skönt.
...
Ja, på det hela taget (trots ett helvetteshumör tidigare idag) är livet ganska, Gott, just precis nu.

No comments: