Friday, March 28, 2008

inför tentan som är i morgon Lördag

Visst är det skönt att vara student ibland. I morgon kommer det antagligen vara ännu skönare, för efter klockan 14.00 så är ännu en tenta gjord. Sen hur den faktiskt går, spelar i och för sig stor roll men kan inte påverkas efter klockan 14.00 och därav just då, oviktigt.

Ja, visst har vi tentor på lördagar. Ibland känns det som den absolut värsta dagen att ha tenta på, men så minns jag en viss historiatenta som låg på en måndag... och tro mig: Det var MYCKET värre. Då var verkligen hela helgen förstörd!! Nu får vi i alla fall lördag kväll och söndag till ledighet.
Annars verkar det bli dåligt med den varan fram tills sommarlovet. Två 7,5 poängskurser som går samtidigt och för dessa 2 kurser gör vi 4 eximationer + x- antal rapporter. Det är lite skillnad på ämnen inom lärarlinjen kan vi ju påstå!

Annars då? Jomen visst, det är vår. Och alla ni som känner mig, vet vad våren innebär =)

Och uppenbarligen så ska mitt x ha barn. Good for him, konstigt bara att han hör av sig till mig fortfarande. Inte mitt problem, kanske låter elakt men jag ignorerar hans mail/sms. Jag orkar inte, varför kan han inte bara existera i sin värld och med sin flickvän och låta mig va? Det är minsan förunderligt!

Ja, och visst ja. Vissa människor låter sig om och om och OM igen.
Efter att blivit dumpad 3 gånger (en gång på en skidresa med hennes familj) så känns det som att det där med att faktiskt ta tillbaka henne (eller rättare sagt: krypa tillbaka till henne) inte skulle vara så aktuellt. Men hey, Fel hade jag! För uppenbarligen så måste det vara superduperkul att bli utnyttjad, trampad och förnedrad. Eftersom han går tillbaka till henne igen. Och jag känner faktiskt inte för att umgås med honom någe längre. Inte just nu, jag blir faktiskt alldeles... alldeles svinförbannad när jag tänker på att han låter henne trampa på honom! *mummel* idiot

Nåväl. Det är nog snart dags att natta kudden, så att jag är utvilad till tentan i morgon =)

I say: Byebye

1 comment:

Anonymous said...

Hoppas tentan går bra vänenn,
och ha kul i kväl!

saknar dig
*kramar*