Wednesday, May 14, 2008

koffein- ekorren

Jag vet att sekunden jag kommer innanför dörren hemma (är i biblioetket just nu) så kommer jag förvandlas från den uppjagade, koffeindrickande ekorren till en barbapappa utan luft, en liten hög på golvet som knappt kommer att orka gå från tv:n till sängen.

Men, som sagt. Just nu är jag ganska pigg (eller jag försöker i alla fall intala mig det) och faktiskt lite stolt över mig själv. Jag har nämligen stannat kvar för att studera sedan mina vänner gått hem. I och för sig tror jag bara att det är knappt en timme sedan de gick, men jag har i alla fall fått några frågor gjorda på de gamla tentorna. Och det är banne mig mer än jag hade fått gjort om även jag hade begett mig hemåt.

Jag funderar dock allvarligt på att försöka stanna 20 minuer till. Det borde jag orka och det skulle göra att mitt pluggsamvete inte skulle ganga så mycket. Egentligen borde det nog inte gnaga alls för i alla fall jag tycker att 8-17 är ganska duktigt ur pluggsynvikel, men i dessa tentatider så skulle nog inte 20 timmar per dag vara tillräckligt.

Förutom tentor så händer det inte så mycket. Hade en mkt trevlig eftermiddag med A igår. Vi pratade och det var så skönt, för han är ungefär i samma sits (med livet och kärleken) som jag. Efter promenad med glass, så gungade vi och bara var, skrattade åt dumheter och att vara gjort på en söndag. Kvällen avslutades med pizza på mamma rosa. En perfekt eftermiddag helt enkelt.

Herr Petsson (som jag nu har valt att kalla min... vän? Flirt? möjliga pojkvän?) hörde inte av sig igår.. Vilket ur brudsynvinkel inte alls var bra, men ur min synvinkel (när jag väl hade orkat släppt den där brudigheten) var väldigt skönt eftersom Ifall att, om!! vi skulle bli ett par, så skulle jag inte vilja behöva ringa varje dag, eller att han skulle behöva ringa mig varje dag.

Så. My life so far.

No comments: