Thursday, February 5, 2009

insikt

En dag kommer jag antagligen att vakna upp och fundera över mitt liv. Varför jag har så svårt att vara ensam, inte bara kärleksmässigt utan mer vänskaps/familjmässigt.
En dag kommer jag att vakna upp och inse att livet helt plötsligt har gått ut på att festa varje fredag- lördagkväll. Att jag fyller upp all min fritid med saker jag är halvbra på, eller som stimulerar mitt inre. Så som sång och dans.
En dag kommer jag antagligen att vakna upp och känna det som jag fått en hink med isvatten över huvudet, då jag inser att jag ersätter all närhet och osäkerhet med skolan. Det enda jag är riktigt bra på.

Ja.
En dag kommer jag vakna upp och känna mig förlorad. Eller hel. Eller halv...
Jag vet inte.
Men det är inte idag.
Inte idag.

Idag vaknar jag upp och vet bara en endaste sak.
Jag är här. Nu. Och jag lever.

1 comment:

Curly said...

... och du är älskad! Du... du ska veta det också, att det finns något du är helt toppen på att vara, eller ja det finns flera saker.. t ex är du en helt perfekt värdinna. Du kan dessutom baka jättegott. OCH det som jag tänkte på allra först, Du är en underbar vän! :)