Monday, May 11, 2009

om att lära sig

Jag svär över skolan. Jag önskar att jag för en gångs skulle ändå kunde lära mig att börja med saker i tid, då hade jag inte behövt att suttit här vid ett på natten och funderat över samhällens undergång eller framgång.
Men...Är det nått vi lärt oss av historien så är det just att vi ingenting lär oss av historien och dess misstag.

Men men.
Ibland är det lite skönt att låta tankarna vandra fritt även i skolarbetet. Och en analys på 2 sidor ska nog inte vara alldeles för svårt att få ihop. Speciellt inte när jag bestämt mig för att föra en analys på min nivå. Visst visst, språket måste finslipas och allt det där. Men just tankarna, att få fritt tänka inom ett skolämne utan att vara bunden till viss fakta är faktiskt ganska trevligt, även om klockan är ett. Och jag ska upp om 6 timmar.

För av någon fjantig anledning, är jag ganska glad ändå.
Kanske för att jag har bra minnen av väldigt roliga telefonsamtal, trevliga lördagar, roliga spel och faktiskt tentaplugg i biblioteket. Det låter nördigt men jag har bra vänner att plugga med,,, jag kommer sakna dem oändligt mycket när vi inte ska gå tillsammans länge.
Och så KAFFE... med underbara vänner. (Jag saknar er Barbisarna och planerar att komma på smygfika någon dag! )

Jag planerar bara så långt näsan räcker. Men det räcker för mig. Jag är vid liv och trots allt, så länge det finns liv finns det hopp...

No comments: