Friday, January 29, 2010

Kom ihåg det

Var på minnesgudstjäns för en av mina favoritföreläsare idag. Allting var så surealistiskt... Mina föreläsare som jag är så van att se starka och i en "högre" position än mig satt och grät. Stackars B, det gjorde sjukt ont att se henne (B är änkan). Hon som alltid varit så glad och omtänksam, det ett skal kvar. Jag tror inte chocken har släppt, det kan den nog inte ha gjort.

Det hela fick mig i alla fall att reflektera över livet och vad som är viktigt. Vad som verkligen, i slutändan av dagen, spelar roll. Det är inte så mkt egentligen och det som spelar roll är vi dåliga på att ta till vara på.

Så detta är en liten påminnelse. Krama eran familj, kom ihåg era vänner, ransaka er själva och granska vilka som spelar roll och inte. Vi tenderar att fokuser människor, problem och saker som faktiskt inte spelar roll... kom ihåg det.

No comments: