Thursday, January 28, 2010

mot... ljusare? tider

Det är sol ute.
Och trots mina enorma pengaproblem (dumma universitet och CSN) och trots min sorg och TROTS att jag tappat bort mig själv på vägen in i livet och trots att alla andra verkar få det så jävla ordnat för sig med både pengar och känslor (ja, självklart undrar jag ibland vad jag gör för fel eftersom det alltid verkar vara alla andra det fixar sig för och aldrig mig).. Så känner jag mig gladare idag än på ganska länge.

Egentligen borde jag krypa in under täcket och gråta mig till sömns igen, men av någon anledning så funkar jag inte så.
Hela lägenheten är fylld med tulpaner! Färgsprakande vackra tulpaner! Tänk att mina vänner och bekanta känner mig så väl.
Dessutom fick jag ett sms från en gammal vän igår och det är konstigt vad några ord verkligen spelar roll. Vi glömmer gärna bort det där, att bara visa att vi bryr oss. Men tack! Du vet vem du är :)

Idag måste jag sätta mig att läsa... Och göra frågor. Och det är väl då sjävaste f*n om det inte skulle funka. För är det nått jag är BRA på, så är det att studera.
Dessutom funderar jag på att börja massera privat och få in lite pengar. *dumdidum*

Det är sol ute.

No comments: