Saturday, January 23, 2010

R.I.P Girre

Du kom in i mitt liv för ungefär 9 år sedan. En grå liten dammtuss som åt russin och såg ut som någonting taget ur en disneyfilm. Ulligt och gulligt.
Men under den där gulliga ytan visade sig det att det fanns en liten tös med ett jäkla humör och stor personlighet. Som tydligt talade om vad hon ville och inte.
Du kom in i våra hjärtan direkt, snodde all uppmärksamhet och blev min bästa vän.

Sedan dess har det varit många turer fram och tillbaka. Veterinären som du hatade, äppengrenar som du älskade och dina konstigheter så fort det varit något annat djur inne i köket.

Idag finns du inge längre. Du blev riktigt sjukt snabbt och eftersom det varit en långsamt nedåtgående spiral så fanns det inget annat slut än detta.
Och det gör så ont. Det känns som om någon tagit ur mitt hjärta med en sked. Du fattas mig.
Och jag älskar dig... men jag vet att du inte lider längre, det är den enda tröst som finns. men det hjälper inte mot smärtan.

23/1- 2010 RIP Girre.

1 comment:

Marica said...

Oh nooo... =( RIP <3