Saturday, January 23, 2010

motigt

Skulle inte 2010 bli ett bra år? Hur var det vi sa nu på nyårsafton... "2009 bra, 2010 ännu bättre"? fast jag hade nog på känn att det var ett desperat försök att luras. För den synska delen av mig sa till mig att 2010 inte alls kommer att bli ett bra år, 2010 kommer att bli året från helvettet med självsransakan och allmän misär.

Det jag inte hade räknat med var alla som skulle dö omkring mig. Det är för i helvette inte ens slut på januari och tre nära eller relativt nära har dött. 2009 bra, 2010 året då allting blev tungt. Tyvärr tror jag att det lite handlar om en självuppfyllande profia. Men liv och död styr jag inte över.

Det är bara motigt nu. Motigt och jag känner tröttheten som suger ner mig längre och längre ner i något slags träsk. Det finns ingen ork, när en sak löser sig så kommer nästa stora problem eller sorg. Jag är rädd att jag börjar ge efter för deprissionen, för den som kommer att föra ner mig i avgrundshålet och sakta infektera min själ.
ännu finns kämparglöden. Men hur länge till? Den finns inte idag, den kanske finns i morgon.


jag är bara trött. Fysiskt trött. Ska gå i ide. Komma ut när allting ordnat sig.
Hej då.

No comments: