Wednesday, December 20, 2006

home again

Idag är jag hemma "på riktigt" så att säga. Hemma där jag har bott större delen av mitt liv. Närmare bestämt 91,01% för att vara mer exakt ;)
Hemma på gården.
Med mamma och pappa, två hamstrar, en chinchilla, ungefär (kommer inte ihåg riktigt) 32 kor, en farbror och en hund.
Ja, det är hemma helt enkelt och det är skönt!

Nu är det snart jul...
Och jag orkade att köra in en torkad spagetti under nageln- Ja, smärta


Jag fattar inte att jag är så glad. Borde inte jag typ, sörja eller vara djupt deprimerad över att karlsloken aldrig hörde av sig?
Uppenbarlige inte, vilket i och för sig bara är skönt att jag inte är. Men jag förstår inte riktigt... Oh my, börjar jag på att bli vuxen? Eller kanske tvärtom, jag håller på att bli barn igen?
Frågorna hopar sig och svaren skymtas i frysen.

Det kanske är dags minsan för att sova och innan dess ha en liten trevlig stund med Karl Marx ;)
Det är inte riktigt lika, ehö, snuskigt som det låter. Jag ska börja läsa biografin om honom eftersom vi så fint fick det i juleklapp av våran lärare.
Det ska vara klart det 8 januari.


Under soffan bor tvålmonstret!

Over and out // K

No comments: