Sunday, December 31, 2006

this is not the end...

Några få få timmar kvar av detta år.
Snart är det 2007

Jag funderar på om det är tragiskt att fira nyår hemma...
Vad innebär en nyårsafton hemma?
Jo: Tre rätters middag bestående av skaldjurpaté, älgbiffar och ungsrostade grönsaker och glass till efterrätt. Kaffe och choklad, vin och champange. Man mår bra dagen efteråt och jag vet att det blir en bra fukost i morgon.
Det innebär att jag gör människor glada, det innebär att jag får tid att tänka.
Det innebär att på denna sista dag, att jag och pappa hade ett djupt samtal om livet, kärleken, problemen och vad som gör oss glada. Det innebär att jag och mamma lägger pussel och pratar om vad vi vill ska hända. Det innebär att jag får se min pappa springa med kalvar som vi flyttar och det i sin tur, innebär en massa skratt.

Nej.. Nej, jag kan inte påstå att det innebär att vara tragiskt.
Inte om man väljer det själv.

Detta sista inlägg för 2006.

2006
Vad har det inneburit?
Ojojoj, så otroligt mycket.
Det har inneburit en gladare jag.
En flytt till en fiiin lägenhet
En närmare relation med Beloved D, Lillebror A, Otta och A, Barbafamiljen och många fler
Det har innburit en sommar på Pekås, en rolig sommar
Det har inneburit så otroligt mycket

Men jag tror att 2007 kan bli ett riktigt bra år.
Jag tycker om siffran 7... Hoppas att det stämmer.

Tack alla underbara för detta år


I'll see you on the other side

No comments: