Tuesday, December 18, 2007

En Hälsning om Julefrid i Juletid

På Söndag är det en av de absolut mysigaste dagarna på året. Eller den har varit det, förr, i alla fall. Jag hoppas att det är en tradition som inte försvinner.
På Söndag är det Dan före Dopparedan. En kväll fylld med traditioner (som i och för sig ändras och modifieras).
Men än är det inte Söndag och jag vet att många stressar.
Jag borde nog vara en av dom. Min uppsats, den numera (med alla bilagor, försättsblad och annat som sedan räknas bort) är 50 sidor.
I morgon ska jag skicka in den och sedan, sedan bara pusta ut.
Kanske måste jag ändra en sjuhelvettes massa. Kanske blir jag inte godkänd, MEN.
Den kommer vara inlämnad.
Det kommer vara jul.

Igår var jag ute med historienördarna. Det är alltid lika roligt att ha en kväll ute (på The Leprechaun) där diskussionerna gärna går över till historiska slag, vad man minns, psykotiska och trevliga barnprogram och livet i allmänhet. Och nej, jag är inte sarkastisk. Jag tycker faktiskt det är alldeles underbart att få diskutera över lite mat och dryck. Fast det är klart, det beror till stor del på sällskapet.
Ikväll ska jag till La Barbisarna för Lussefika! Mycket mycket trevligt. (vilket påminner mig att jag borde till stan för vissa ärenden. Illa)
I morgon blir det julemys med Lilla E och senare på dagen Hemfärd till de norra trakterna i Värmland.
I Morgon startar julen, mer eller mindre.


Ihihihii....
I Morgon är det äntligen ledighet som gäller.
Eller ja, typ ledighet.

So my dear friends.
Åk försiktigt, njut lite i stressen och kom ihåg. Det finns alltid tid för choklad, vin och vänner.

No comments: