Thursday, December 20, 2007

Happy Hogswatch Night

Julerfid i Juletid. Ja, nu är det äntligen lite jullov även för oss utmattade studenter. Idag skickades C- uppsatsen in. Lite tomt känns det och lite nervöst. Men, jag lämnade allt skoarbete hemma. Är det jul bara en gång om året så är det!



Har faktiskt redan hunnit packa ihop Julklappar samt tillbehör och är redan hemhemma. Här det är det kallt, minus 15 och jag njuter. Är lite nerstämd bara att kylan inte ska hålla i sig till Julafton. Utan att den dagen ska (enligt rapporterna ) bestå av regn och plusgrader. *suck* Nåväl, julen handlar antar jag inte om vädret utan om känslan. Men den är faktiskt lite svår att få utan snö!




Däremot så börjar faktiskt lite julstämning infinna sig även hos mig. Efter många lussebullar och ett par koppar glögg hos bland annat Barbisarna och Lilla E, så verkar julen sakta men säkert även inta sin plats i mitt liv. I morgon kommer antaligen en pusselbit till eftersom jag ska julstäda och pyssla, köpa julklappar och julpynta utomhus. Det är så skönt att bara vara!


Eftersom julen innebär tid för familj och vänner, så kommer det nog inte bli så mycket mer skriver innan Dopparedagen. Så, jag önskar er alla en alldeles underbar och magisk jul med massa god mat och julegotte! Och att ni får lite frid och lugn i stressen.





Till er alla från oss alla:



...



Happy Hogswatch Night... and yes. HO HO HO




1 comment:

Anonymous said...

hej vännen!
tack så jättemycket för julkortet, blev verkligen duper glad :)
hoppas du får en alldeles förtrollande jul
*kram*