Sunday, December 16, 2007

Lite osammanhängande

Att min värld har varit ganska liten, går inte att komma ifrån när det gäller livet just nu och just här.
Jag skulle vilja påstå att det beror på uppsatsen och enbart uppsatsen... Men det skulle vara en liten lögn och ja. Jag försöker att aldrig ljuga. Men just nu varken kan eller vill jag ge något skäl. Det har varit så, och ja.. Punkt. Antar jag.

Mitt liv har varit egocentrerat senaste tiden. Min verklighet, har varit en liten plastbubbla.
Jag är ledsen, om jag inte funnits där som jag borde. Eller, egentligen är jag inte det i och med att jag inte ens haft energi till mig själv- hur skulle jag haft energi till någon annan?

Men. Nu är det bättre.
Jag kan andas igen och livsenergin börjar sakta komma tillbaka.
Tacksam.

Så, ring in till jul och julefrid.
Mat.
Värmland.
Kallt och snö.

Snart är det ett nytt år.

No comments: