Wednesday, March 3, 2010

Det hörs på stegen när du går

Det finns tusen orsaker till varför.
Men just nu finns det bara en.

Vad pratar hon om, tänker ni. Om jag egentligen visst det själv...
Jag tror det handlar om självinsikt, om förhållanden till andra, om vänskap. Jag tror det handlar om kärlek och krav. Om prestation och ångesten över att inte tillfredsställa och uppmuntra alla andra. Det handlar om att jag vill ha något tryggt att vila mot tills den här stormen dragit bort. Men att den jag förlitade mig på blint, igår drog sig tillbaka och jag vet det bara genom att höra på dina andetag, att vi håller på att dö.

Men framför allt handlar det om att fly.
Och om att Melissa Horn sjunger sånger som verkar vara tagna från min själ.

Kom hem, när du vill. Jag är vaken hela natten. Kom hem, när du vill. Jag är vaken hela natten.
Säg ingenting till mig, jag ser allting ändå. Nej säg ingenting till mig, det hörs på stegen när du går.
Du frågar hur det är, som om det vore uppenbart. Men det är släckt överallt, men jag tror att våren kommer snart.
Säg ingenting till mig, jag ser allting ändå. Men säg ingenting till mig, det hörs på stegen när du går.
Du ger det du vill, när du tror att du känner mig. Men du reser utan mål, så nu reser jag mig bort från dig. Jag vet vart jag ska, och du säger att du varit där. Men du känner ingenting, du som skriver om vad kärlek är.
Säg ingenting till mig, jag ser allting ändå. Men säg ingenting till mig, det hörs på stegen när du går.
Du håller ingens hand, du tror alla skulle titta då. Men jag håller din ibland, för det är kallt och jag fryser så. Kom hem när du vill, jag är vaken hela natten. Kom hem, när du vill. Jag är vaken hela natten.
Säg ingenting till mig, jag ser allting ändå. Men säg ingenting till mig, det hörs på stegen när du går...


Melissa Horn- säg ingenting till mig

No comments: