Saturday, March 13, 2010

everything changes

Jag var på födelsedagsfest idag. Allas vår Barbafjant fyller 30! Kalaset var tokmysigt med gott sällskap, kaffe och mumsiga muffins.
Men när jag gick hem började jag att tänka på framtiden vilket är ganska enkelt att göra då vi pratat om historien. Men jag insåg nu, att jag flyttar snart.
Att ett alldeles nytt skede börjar i mitt liv och det finns verkligen ingenting är förutbestämt. Vad som helst kan hända.

Jo, det finns en sak som är säker. och den gör mig lite ledsen, för jag är påväg att lämna ett alldeles fantastiskt liv i karlstad. Ett liv som är präglat av fester, helt F.A.N.T.A.S.T.I.S.K.A människor. De bästa vänner en tylletott kan ha...
En lägenhet som genomlevt så många fester, sammankomster, middagar, spelkvällar, gråt i soffan och tentaångest att de inte går att räkna. Jag känner mig faktiskt inte alls lite ledsen, jag känner mig jätteledsen! Och rädd.

Men jag måste, för jag har liksom mentalt egentligen redan tagit klivet att göra något annat än det jag gjort nu. Så i stället för att hamna apatisk och vara rädd, ska jag försöka ta vara på den tid som är kvar. Träffa alla de vänner jag verkligen hoppas att jag kommer ha kvar, festa, njuta. VARA...
Och sen, närmare maj, juni.. Ja, vem vet. Då kanske detta egentligen förtjänar en sjuhelvettes fest. 5 år i karlstad...

No comments: