Sunday, May 13, 2007

helgrapport

Nu är helgen över (japps, det är sant) och det har verkligen varit en jättekul helg. Den gick enormt fort och innehöll sånna saker Barbadampis, Barbafjan, Barbatönt och En gigantisk tv.

Med andra ord var det (som det varit för resten av befolkningen) schlagerhelg! The Ark fick självfallet massa aplåder och glada tillrop från soffan och en Barbadampis som trummade så stackars Barbatönt hoppade i soffan.
Det värsta var att heelt fel låt vann. Jag kan inte ens, om jag riktigt riktigt anstränger mig komma ihåg hur den går. Är inte det lite meningen med schlager? Att den ska fastna på hjärnan och aldrig släppa?

Näe, tacka vet jag Ukraina eller rosa Frankrike! Eller.. Tja, nästan vad som helst förutom just den låten som vann. (till och med Irland var nästan bättre och för er som såg festivalen VET ni vad det innebär)

Så nu när klockan närmar sig normal Barbasohl tid att gå och lägga sig, är jag JÄTTEPIGG... Jag har en stark aning om att Barbadamp har smittat mig med sina skumma dyngstider. Jag kommer nog mer eller mindre få tvinga mig att sova snart.
I morgon är det träning, fika med barbaskön och.. tja... Inte så mycket mer tror jag.
Jo, ska skriva ut Herr O:s uppsats som jag ska opponera på (Gud.. varför hatar du mig?)


Byebye

No comments: