Wednesday, May 30, 2007

Tro, jag vill känna tro

Jag är trött.
Trött på massa saker och känner mig allmänt otacksam.
Vissa saker kanske man inte heller bör vara tacksam över.

Som att mista en av sina bästa vänner.
Som att betvivla sin egen intelligens.
Som att inte orka sova
Som att vara ensam
Som att försöka supa sig full, i sin ensam, på en tisdag och inte lyckas. (ibland fastnar alkholen i halsen och vägrar att bara lätt rinna ner)

Jag hoppas Marica kommer vara online ikväll. Det var länge sen jag pratade med henne och om det är NÅN som förstår hur det är att mista/bråka/tröttna på en viss människa så är det hon.

Framför allt vill jag bara känna mig stark igen. Eller nej, fel. För stark känner jag mig. Jag vill känna mig hoppfull...

Och jag sitter och fifflar med mitt pentagram.
Jag vet nog inte riktigt vad jag gör om jag tappar det.

No comments: