Friday, October 26, 2007

tänk att tiden kan gå...

Åhhhh

Klockan är 15.41 och jag tycker minuterna segar sig fram. Inte för att jag egentligen har något alldeles fantastiskt att se fram emot hemma (om nu inte städning är någons favoritsysselsättning) men ni vet hur det är:

Tjingeling skolan, här kommer jag och idag ska jag vara fantastiskt duktig.
Bara plugga och knappt äta lunch, framför allt ska jag inte sitta med andra saker på datorn, exempelvis skriva blogg.
Samt att jag banne mig ska sitta här till ett visst klockslag (för mig är det kl 1600)

Man gör upp vissa bestämmelser.
Och dom två första har det kanske gått sådär med. Pluggan det har faktiskt gått helt okej och jag tror till och med att jag är lite nöjd. Men inte tillräckligt bra...

Så, den sista vill man inte köra på. För om man åtminstone klarar att sitta här till det där klockslaget, ja, då är det okej. (helt konstigt I know)

Så, nu sitter jag och i princip väntar ut tiden (vilket självklart inte borde räknas som plugg.. men allt handlar om psyke)
Och luktar på sladden till mina Mp3- hörlurar som luktar tjär-rök (hade dom under älgjakten).

Jag pluggar faktiskt också. Men det går just precis nu inte så bra.



Och jag vill ha någon att mysa med under en filt ikväll. Känner mig liten och gnällig just nu men är faktiskt nästan lite trött på å va singel.

No comments: