Wednesday, January 7, 2009

det går mot vår

Jag tänker inte skriva att jag tror att året kommer att bli bra.
För jag är vidskeplig nog att tro att det då kommer gå åt helvette.
Men jag kan säga så här: För mig, har det i alla fall börjat bra.

Och det känns lite som att vakna upp en morgon med strålande solsken, då det regnat i några månader. Det känns bra!

Så. Till mig själv på en dålig dag:
Jag vet. Du känner dig som att hela världen har gått emot dig samtidigt som du har dåligt samvete eftersom du vet att någon har det sämre än dig. Och ändå mår du dåligt.
Men lyssna nu på mig K.
Det blir bättre... Du vet det du också.
Ta hjälp av dina vänner. Sluta var så stolt, de finns där, de äkta ialla fall, i alla väder. Inte bara när de behöver dig.

Sträck ut en hand och finn en hand att ta tag i.

No comments: