Wednesday, August 12, 2009

en punkt för sommaren

Jag packar ihop mina saker.
Sommaren är över.
Och jag drar ut på det hela. Sortera kläderna i olika högar, vill inte packa ner dem i väskan. För att på riktigt packa ner dem betyder också att just det- sommaren är över.
Den gick så fort. Jag tycker det inte var längesedan jag packade ner mina saker inför sommaren hemma...
Och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om det hela. Visst, skoj att komma tillbaka till kd och träffa alla vännerna igen. Men... kd är inte hemma, inte hos kossorna, inte hos mamma och pappa. Här har jag ett hus. Här har jag luft och någon som ser till att jag inte faller.
Framför allt vill jag inte att sommaren ska vara över. Men MV är som en punkt för den och kommer alltid att vara det. En punkt för sommaren.
Bitterljuvt.

1 comment:

Curly said...

Jag har saknat dig... Jag saknar dig... och jag kommer se till att du inte faller! :)