Tuesday, August 25, 2009

En riktig rackarnas rock

Jag skulle vilja skriva om något nytt och fascinerande.
Men det bästa i livet just nu är varken nytt eller fascinerande... bara skönt.

Jag ser mig om i lägenheten och känner mig hemma.
Jag träffar gamla vänner och skrattar så jag får ont i magen.
Det är söta pojkar och snygga män ÖVERALLT :)
Och ja...
Jag somnar på föreläsningarna.

Nej, ärligt. jag skulle vilja skriva om att jag blir bjuden på tårtkalas överallt, att det knackar på dörren utan att jag väntar sällskap, om intressanta diskussioner. Jag skulle vilja skriva om David som bara är som david är och om insikten idag att jag saknat honom.
Jag skulle vilja skriva om tokgod äppelpaj som Flisan bjöd på hemma hos Barbisarna.
Och jag skulle vilja skriva om att barbaskön, som när jag träffade henne hade bestämt sig för att aldrig mer skaffa barn eller karl idag, och som idag är lyckligt gift och har 3 barn med karln.

Ja. Det finns så mycket jag vill skriva om men jag är så säker på att ni har hört det 10000 gånger förut och är trött på att höra om det.
Så, jag skiter i att utveckla det mer och berättar istället att jag dansar vilt till "en riktig rackarns rock" med smurfarna i lägenheten och att jag mår bra. Och att jag är nöjd.

No comments: