Tuesday, August 11, 2009

MV09 kort

Jag blundar. Och tänker tillbaka, en endaste vecka tillbaks behöver jag tänka för att bli lycklig. Inte för att jag är olycklig nu men medeltidsveckan går så fort så fort. Helt plötsligt är den över och det är höst igen.

Medeltidsveckan 09 betydde mer för mig personmässigt än upplevelsemässigt. Och de ökända s.k. festivalförälskelserna inföll självklart. Inte kanske på pojkväns-stadiet utan mer på vänskapsstadiet. Ni vet, hur man kan bli kompis-tokförälskade i någon. Självklart vart de nya bekanskaperna de mest genomträdande och omvälvande medan de äldre bekantskaperna gav mig tryggheten och lugnet.

Och jag borde nog bo i ett kollektiv. Inte ensam, inte i denna påtvingande ensamhet i alla fall.
8 st i en lägenhet på två rum och kök.
5 st i ett sovrum. Och jag saknar livet ur mig efter dem. Efter alla skratt, alla dumma skämt, alla tragiska godnattsagor. Jag saknar verkligen allihop och jag blev alldeles kär i varenda en av dem.

att då sitta här. Nu.. Ensam, är lite jobbigt men det går.

Kortsammanfattningen av MV 09:

Nisses strumpor
Challe
Effes
Lyckade ragg och dryga 08:or
Två gäng
En jävla idiotisk ***** och en Biiiiitchig ******. Gud vad jag bara önskar att hon kunde bete sig bättre mot sin pojkvän, hon FÖRTJÄNAR HONOM INTE! Och jag önskar att D kunde växa upp, mogna lite eller bara... bara sluta bete sig som en idiot. (nej nej, detta handlar absolut inte om det enda paret i gänget. De två D&M är juh hur gulliga som helst :))
Raukarna och Fårö!
God mat
Blom & mintun
E & grillen. Samt att E verkligen blev min vän här, inte bara en kompis utan en riktigt vän.
Psykbryt sista dagen då jag bara satt och grät i en timme, men det var skönt.
Rävar!
Nyckelpigor

Och bara, Ren och toklycklig Kärlek.

No comments: