Sunday, August 23, 2009

gamla hjulspår

Detta inlägg handlar egentligen om flera saker som alla har just gemensamma att de är början på något jag har gjort om och om igen.

I morgon börjar skolan igen, eller universitetsstudierna som det så fint nu för tiden måste kallas. Sista terminen på lärarutbildningen. I know how to do this shit, jag har studietekniken även om den alltid innebär ångest dagen innan inlämningen. Jjust nu är det bara öken på motivationsfronten hipp hurra.

Igår var det fest, I know how to do that too. Förfest med tjejerna (okej, så jag är däremot inte van att vara på bara tjejkväll, men med tårta och gott sällskap funkar det mest :)) Sen var det ut på arena till dålig musik. Det var verkligen synd att de flesta gav upp så fort som de gjorde men jag förstår dem i och med att musiken verkligen, VERKLIGEN sög. Sen vart det bråk på dansgolvet med två killar som verkligen pucklade på varandra (och där var jag i mitten innan jag hade vett nog att förflytta mig från boxningsringen).. Men i slutändan hade jag en bra kväll för jag har en böna som jag har festat så oändligt många gånger med och som jag tokroligt med. Och självklart, jag vet hur man festar med honom, det hjulspåret borde egentligen inte vara gammalt men det är det. Ibland är det lite synd bara för jag vet att jag så lätt bara glider in i dessa gamla hjulspår och hamnar att festa nästan bara med honom vilket jag tror ibland kan vara lite tråkigt för de andra som är med. Men... när vi röjde loss på dansgolvet igår fanns det inga "andra"...

Sen på kvällen fastnade jag åter igen i ett gammalt hjulspår då alkoholen hade verkat lite för väl (vilket alltid innebär att vettet går ut när spriten går in) så jag och bönan kom på att det var en strålande idé att gå hem [ja... trots mina skavsår- som sagt: sprit in och vett ut]. Men samtidigt är det ingenting jag ångrar för under promenaden hem så pratade vi som riktiga vänner gör om allt och inget och ja,,, allt kändes bara bra. För första gången på länge kändes allt bra i hjärtat.

Så sista hjulspåret för detta inlägg: somnar 04.40... och vad ska jag göra samma dag? jojomen, jobba. Hell yeah.

Jag och mina gamla vanor. kära gamla vanor, vissa vill jag aldrig bryta vissa kanske borde bytas ut. Hur som helst lever jag och frodas....

Over and out/ K

No comments: