Wednesday, September 12, 2007

Allt som förr?

Oh ja.
Gamla minnen: lukter, syner, känsel och hörsel kommer nu tillbaks till mig.
Jag är åter på samma gamla plats där jag spenderade halva mitt liv i våras.
jag är Längst Ner i Biblioteket, jag dricker precis som då Gläntans Latte och äter precis som då en ostsmörgås (vilket är väldigt konstigt i och med att jag inte är någon big Fan av ost).
Och framför allt så ljuder samma musik i mina öron.
Och jag blir nästan, nästan konstigt rörd.
För det var ändå bra i våras.

Det enda jag saknar är Herr H och Gykompisen.
Men det är klart, jag är lite tidigt ute. Ge det någon vecka så är de nog snart här =)
Och allt är som förr.
Eller?
Eller?

Nej, allt är inte som förr. Allt är inte som det en gång var. Det kan det ju inte.

Barbafjant och Barbatönt har flyttat ihop och köpt fina soffor (som jag måste komma och titta på och bli lite avundsjuk), barbaskön har fått en Emma, Hovaflickan ska gifta sig och Barbadamp har fått jobb (alldeles för långt bort om jag får säga min mening)
jag då? Har inget hänt här?
Nja. Njej... inte direkt.
Jag känner mig ganska lugn och lite säker i min själv.

Nej, nu stundar hemtenta och uppsats-Pm

Küss å hej

No comments: