Monday, September 17, 2007

My other home

Klockan är 16.25

Jag är i biblioteket- mitt andra hem.
Jag ska sitta här tills de stänger idag. Helt enkelt eftersom jag inte vill hem till en tom lägenhet.
Jag vet, jag vet.
Det kanske låter fånigt.. så låt det vara fånigt då. Det är okej.

Det är tack vare Herr H som jag kan plugga. Jag har tänkt å skriva det ett bra tag nu.
Det är tack vare honom som jag orkar sitta här nere och veta om att solen skiner där ute.
Det är tack vare honom som orden tillslut segar sig ner från hjärnan till datorn.
det var hans förtjänst att jag orkade i våras och jag bara vet att det kommer vara hans förtjänst denna höst/vinter.

...


För det är Från honom som jag har fått musiken.

haha.. nu trodde ni att jag hade blivit alldeles kär va?
Nåväl, så är det inte. Detta till trots att hans faktiskt ganska smidiga kropp bara sitter några meter ifrån mitt bord.
så är det inget pirr. inte ens om jag försöker.


Jag ska klara det här.
Allt vad det innebär.
Jag ska banne mig klara den här jäkla tentan, Pm:et, opponeringen och tillslut C uppsatsen.

Ibland lämnas man med två val. Antingen så blir man arg och klarar det, eller så ger man upp.
Jag har aldrig varit bra på det sistnämnda.

No comments: