Sunday, September 16, 2007

kvart i sju. Idag

Världens vackraste lilla hamstertant har lämnat mig idag.
Världens underbaraste lilla ylletott som gnagde sönder mina sladdar, min massagebänk, som gömde sig i soffan, som älskade sallad och russin och mörk choklad... Finns inte med mig längre.

Vackraste, underbaraste lilla Tant är död.
Min Snöloppa.

Hon blev sjuk.
Och jag tänker aldrig låta ett djur lida.
Idag ville hon inte äta eller dricka.
Hon började kura ihop sig.
Framför allt så hade hennes ögon tappat sin glans, sin gnista.

Så jag tog, åter igen ett av de där hemska besluten och åkte hemhem.
älskade syster panikskjutsade mig till tåget
Och alldeles fantastiska pappa hjälpte mig att låta Tant få ett värdigt slut.
Nu är hon och Fjant begravna.

Och jag är glad att jag är hemma. Hos mamma och pappa.
... för hon var mitt lilla barn, det var dom båda två...
Och hon saknas mig.
Det gör Ont.
Men jag vet att hon inte har ont längre. Det är huvudsaken. Det kommer alltid vara viktigast.


Over and out

1 comment:

Marica said...

Usch, jag beklagar verkligen! Det gör så obeskrivligt ont att förlora någon... Massa kramar//Marica