Monday, December 8, 2008

lussekatter

Jag borde redan vara i skolan, ty nu har det stora tentapluggandet startat igen.
Men det är jag inte... lugn lugn, jag är påväg (alldeles strax).
jag ska bara hosta lite först (jä*la förkylning), dricka upp min blåbärssoppa (min nyfunna kärlek) och lugna den lilla paniken som sakta börjar nafsa mig i hälarna. Det sistsa är självorsakat, like always. Men frågan är- varför kan inte jag ordna en liten, nätt sammankomst med bara ett fåtal vänner? För uppenbarligen kan jag inte det. Samtidigt är det ju bara roligt att så många vill komma! Hihi, det är lite tudelat detta.
Bara jag blir frisk och får skjuts till Willys så ska det nog ordna sig.
Jag ska nämligen ha glöggkväll på onsdag! Jättemysigt och roligt, och... Det kommer omkring 23 stycken nu till denna julmysarkväll. 23! och då tror jag att det kanske kommer några till som inte sagt till än... Pepparkakorna är redan bakade, idag skall jag försöka (eller vad säger jag, jag SKA hinna) baka lussekatterna (glutenfria- alla ska kunna njuta) samt göra en visst underbart godis.
Varför jag pysslar så mycket innan? Tja, jag vet inte. Dels för att jag tycker det är roligt men också för att jag än så länge inte har haft en dålig sammankomst och har finulerat ut att om man ska få folk som inte känner en, att tycka om en (man hinner inte alltid prata med alla, då gäller det att ta till andra knep) så mata dem! Det funkar i nio fall av tio.
Dessutom, säger man inte att vägens till mannens hjärta går genom magen? ;)
Jojomensan, det kommer någon som kanske jag tittar lite extra på. Dock inte sådär överdrivet, men lite trevligt.

Nej. Nu stryper mig snart herr P om jag inte masar mig iväg till skolan.

Just do it! // K

No comments: